loading...
بهترین آهنگ های تاریخ موسیقی الکترونیک
saied بازدید : 12 دوشنبه 08 خرداد 1391 نظرات (1)


Jean Michel Jarre فرزند آهنگساز بزرگ فرانسوي „موريس ژار” ، سازنده موسيقي متن فيلم هاي تاريخي سينما مانند : محمد رسول الله، عمر مختار، عيسي بن مريم و ... برنده چندين جايزه سينمايي اسكار، در سال 1948 در پاريس به دنيا آمد.




ژان ميشل از سن 5 سالگي با راهنمايي پدر به موسيقي گرايش پيدا كرد و در ادامه تحصيلات متوسطه به كنسرواتوار پاريس وارد شد. پس از پايان تحصيلات سرگرم نوشتن اولين آلبوم خود اكسيژن شد. اين البوم در تمام دنيا فروشي چشم گير پيدا كرد و موجب پايه گذاري شيوه اي نو در موسيقي الكترونيك شد و از آنجايي كه وي به عنوان اولين نماينده موسيقي پاپ الكترونيك در اروپا شناخته شده بود، به طبع آن ژار را به عنوان يك قدرت تجاري در عرصه موسيقي شناساند. در سال 1978 ژار دومين آلبوم خود به نام Equinox را منتشر كرد. سه سال بعد آلبوم بعدي وي به نام Magnetic Fields وارد بازار موسيقي شد.

در سال 1983 اثري را براي موسيقي زمينه يك نمايش هنري ساخت كه ٿقط يك كپي از سوي نسخه اصلي چاپ شد و در يك حراج براي امور خيريه به ٿروش رسيد و به عللي نسخه اصلي نابود شد.
در سال 1986 او با اجراي يك كنسرت به مناسبت جشن بيست و پنجمين سالگرد تاسيس Nasa (سازمان ٿضايي آمريكا) در هستون به ٿعاليتش ادامه داد. اين كنسرت بيش از يك ميليون نٿر بيننده زنده داشت و همچنين از بسياري از شبكه هاي تلوزيوني به صورت زنده پخش شد.
تا كنون وي كنسرت هاي باشكوه زيادي در سرتاسر دنيا از جمله : پاريس، رم، موسكو، اوكيناوا، پكن، مصر، شهر هاي مختلٿ آمريكا و ... اجرا كرده و ميليون ها نٿر را به اوج احساس و هيجان الكترونيكي خود برده است.
وي كه به شكلي پايه گزار سبك Trance كنوني نيز مي باشد همچنان يكي از محبوب ترين چهره هاي موسيقي در بين جوانان دنيا است. شايد نتوان در رقابت با وي كسي را دنيا مثال زد.
ژار تا به حال آلبوم هاي زيادي به عرصه موسيقي وارد كرده و هر دٿعه در آلبوم هايش نسخه اي جديد از آهنگ اكسيژن را نيز كه معروٿ ترين اثر وي است به بازار داده است و آن را تا نگارش 13 پيش برده است.
از آثار معروٿ ديگر وي مي توان به Calypso - ‌Zoolook - Equinox اشاره كرد.




ژان میشل ژار در 24 آگوست 1948 در شهر لیون در فرانسه به دنیا آمد .او در محیطی موسیقی پرور رشد نمود چرا که والدین وی پسرشان را از سالهای کودکی به آموزش موسیقی تشویق نمودند. در طول سالهای نوجوانی ژان به نوازندگی و مطالعه درباره سبکهای مختلف موسیقی مشغول بود. اما نقطه عطف فعالیتهای او زمانی شکل گرفت که در سال 1968 موسیقی الکترونیک را کشف کرد.
ژار خیلی زود به یک متخصص در زمینه موسیقی الکترو-آکوستیک تبدیل شد و به سرعت به یک حرفه ای در ترکیب نواها و آهنگسازی در این سبک نوین تبدیل نمود در سالهای نخستین دهه 70 او تقریبا خود را به عنوان یک موسیقیدان سرشناس در فرانسه معرفی نمود و در سال 71 نخستین آلبوم خود به نام „La Cage” را روانه بازار کرد که شامل نخستین ترکیب های الکترو-آکوستیک او بود.
در همان سال از سوی خانه اوپرای پاریس ژان مشغول آهنگسازی برای باله „AOL” شد و این اولین باری بود که در خانه اوپرای پاریس از موسیقی الکترو-آکوستیک برای اوپرای خود استفاده میکرد. در سال 76 ژان آلبوم اکسیژن را ارائه نمود که نظر جهانیان را به سوی او برگردانید و با شکستن فروش خارجی فرانسه از چهره ای ناشناس در دنیا به یک فوق ستاره تبدیل گردید.
در 14 جولای 79 ژان نخستین کنسرت خود را در پاریس به اجرا درآورد که استقبال یک میلیون نفری از آن باعث شد تا نام وی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود و این آغازی بود بر کنسرت های ژان میشل ژار در دور دنیا طی 20 سال بعد.
از ژان این آلبوم ها هم اکنون موجود است و من به همه دوستداران اکسیژن و حتی ترنس پیشنهاد میکنم که آهنگهای این موسیقیدان ماهر رو از دست ندهند.

آشنايي بيشتر با ژان ميشل ژار كاشف موسيقي الكترونيك!

ژان میشل ژار در 24 آگوست 1948 در لیون فرانسه به دنیا آمد. او در محیطی موسیقی پرور

رشد نمود چرا که والدین وی پسرشان را از سالهای کودکی به آموزش موسیقی تشویق نمودند. در طی سالهای نوجوانی ژان به نوازندگی و مطالعه درباره سبک های مختلف موسیقی مشغول بود، اما نقطه عطف فعالیتهای او زمانی شکل گرفت که در سال 68 موسیقی الکترونیک را کشف کرد.
ژار خیلی زود به یک متخصص در زمینه موسیقی الکترو-آکوستیک تبدیل شدو به سرعت خود را به یک حرفه ای در ترکیب نواها و آهنگسازی در این سبک نوین تبدیل نمود. در سالهای نخستین دهه 71 نخستین آلبوم خود با نام La Cage را روانه بازار کرد که شامل نخستین ترکیب های الکترو-آکوستیک بود. نابغه‌ فرانسوی‌ موسیقی‌ الكترونیك‌ كه‌ تقریباً به‌ تنهایی‌، بار موسیقی‌ فرانسه‌ را در این‌ عرصه‌ به‌ دوش‌ كشید، تعدادی‌ از موفق‌ترین‌ و مبتكرانه‌ترین‌ قطعات‌ موسیقی‌ الكترونیك‌ را به‌ جهان‌ عرضه‌ كرده‌ است‌.



او یكی‌ از موفق‌ترین‌ هنرمندان‌ فرانسوی‌ در تمام‌ ادوار است‌ و كنسرتهای‌ مختلف‌ او در سراسر جهان‌ از موفقیتهای‌ حیرت‌آوری‌ برخوردار بوده‌اند، به‌طوری‌ كه‌ در سپتامبر سال‌ ۱۹۹۷ در مسكو، جمعیتی‌ معادل‌ ۳ میلیون‌ نفر، برای‌ شنیدن‌ كنسرت‌ او آمدند كه‌ رقمی‌ تكرارنشدنی‌ و حیرت‌آور است‌! او با نبوغ‌ بی‌نظیرش‌، در سالهای‌ ۱۹۷۰، موسیقی‌ فرانسه‌ را در رأس‌ جدول‌ موسیقی‌ جهان‌ قرار داد و همان‌ گونه‌ كه‌ خود پیش‌بینی‌ كرده‌ بود، به‌ سوپراستار بین‌المللی‌ تبدیل‌ شد. پدر او موریس‌ ژار۲ از بزرگان‌ موسیقی‌ فیلم‌ و سازنده‌ آثار بی‌نظیری‌ چون‌ موسیقی‌ فیلمهای‌ لورنس‌ عربستان‌، دكتر ژیواگو، محمدرسول‌الله‌ (ص‌) و... به‌ همراهی‌ همسر هنرمندش‌، فرانسیت‌ پژو۳، پسرش‌ را تشویق‌ كرد كه‌ از دوره‌ كودكی‌ به‌ آموزش‌ موسیقی‌ بپردازد. ژان‌ در چنین‌ محیطی‌ با ظرایف‌ موسیقی‌ آشنا شد و از سن‌ ۵ سالگی‌ به‌ نواختن‌ پیانو پرداخت‌ و چنان‌ استعداد شگرفی‌ از خود نشان‌ داد كه‌ در سنین‌ جوانی‌ در كنسرواتور بسیار معتبر پاریس‌ پذیرفته‌ شد. او در این‌ كنسرواتور، به‌ موسیقی‌ كلاسیك‌ تسلط‌ كافی‌ پیدا كرد و سپس‌ در پی‌ كشف‌ زمینه‌های‌ جدید در موسیقی‌، به‌ همكاری‌ با گروههای‌ راك‌ و جاز فرانسه‌ پرداخت‌.
او در سال‌ ۱۹۵۳، از خانواده‌اش‌ جدا شد و به‌ امریكا رفت‌ تا مسیری‌ كاملاً متفاوت‌ با شیوه‌ پدر را در موسیقی‌ دنبال‌ كند. این‌ جست‌وجوها سرانجام‌ نتیجه‌ دادند و ژان‌ میشل‌ در سال‌ ۱۹۶۸ موسیقی‌ الكترونیك‌ را كشف‌ كرد. او كه‌ از این‌ كشف‌، فوق‌العاده‌ هیجان‌زده‌ شده‌ بود، در این‌ سال‌ به‌ مركزی‌ تحقیقاتی‌ به‌ نام‌„Musicale Groupement de Recherche” یا „GRM” رفت‌. این‌ مركز در زمینه‌ موسیقی‌ معاصر و موسیقی‌ تجربی‌ فعالیت‌ می‌كرد. ژان‌‌ـ میشل‌ ژار به‌زودی‌ در زمینه‌ موسیقی‌ الكترو‌ـ آكوستیك‌ متخصص‌ شد و ثابت‌ كرد كه‌ در این‌ زمینه‌، موسیقیدان‌ و آهنگساز بی‌نظیری‌ است‌. پس‌ از كسب‌ تجربه‌های‌ با‌ارزش‌ در „GRM”. ژان‌‌ـ میشل‌ همه‌ وقت‌ و انرژی‌ خود را صرف ‌نوآوری‌ در زمینه‌ موسیقی‌ الكترونیك‌ كرد و در سال‌ ۱۹۷۱ آلبوم‌ „La Cage” را منتشر ساخت‌ كه‌ شامل‌ آثاری‌ در زمینه‌ موسیقی‌ الكترو‌ـ ‌آكوستیك‌ بود. سال‌ بعد، خانه‌ اپرای‌ پاریس‌ از او دعوت‌ كرد كه‌ از این‌ نوع‌ موسیقی‌ برای‌ همراهی‌ با حركات‌ موزون‌ استفاده‌ كند كه‌ در نوع‌ خود بسیار بدیع‌ بود.
او در عین‌ حال‌ كه‌ در خلوت‌ خود، به‌ كسب‌ تجربه‌ در زمینه‌ آهنگسازی‌ با سازهای‌ الكترونیك‌ ادامه‌ می‌داد، در موسیقی‌ فرانسه‌، به‌ عنوان‌ سازنده‌ موسیقی‌ فیلم‌ و همچنین‌ سازنده‌ آهنگ‌ برای‌ خوانندگان‌ معروف‌ و شناخته‌‌شده‌، شهرت‌ و ثروت‌ فراوانی‌ را به‌ دست‌ آورد.
در سال‌ ۱۹۷۲، دومین‌ آلبوم‌ خود را به‌ نام‌ „Deserted Palace” ، در ۱۹۷۳ آلبومهای‌ „Lesmots bleus” و „Que Vas-tu Faire” را منتشر ساخت‌.
اكسیژن‌ „Oxygene” در اوت‌ سال‌ ۱۹۷۶ منتشر شد و در موسیقی‌ جهان‌ تحول‌ عظیمی‌ را به‌ وجود آورد. این‌ آلبوم‌، مقام‌ پرفروش‌ترین‌ آلبوم‌ صادراتی‌ فرانسه‌ در كل‌ تاریخ‌ موسیقی‌ آن‌ كشور را به‌ دست‌ آورد و ژان‌ ـ میشل‌ ژار، یك‌شبه‌ تبدیل‌ به‌ یك‌ فوق‌ ستاره‌ بین‌المللی‌ شد! دو سال‌ بعد، او با الهام‌ از دنیای‌ زیر دریاها، آلبوم‌ درخشان‌ „Equinoxe” را عرضه‌ كرد. در ۱۴ جولای‌ ۱۹۷۹، ژان‌‌ـ میشل‌ در پاریس‌ كنسرتی‌ را برگزار كرد كه‌ بیش‌ از یك‌ میلیون‌ تن‌ را به‌ خود جلب‌ كرد و نام‌ او را در كتاب‌ برترین‌ها، „
Guinnes” ، به‌ عنوان‌ پربیننده‌ترین‌ م‍ُجری‌ برنامه‌های‌ زندهٔ‌ موسیقی‌ دنیا به‌ ثبت‌ رساند و تكلیف‌ او را برای‌ ۲۰ سال‌ آینده‌ روشن‌ كرد. در همین‌ سال‌ انجمن‌ فرانسوی‌ ترانه‌سرایان‌ و آهنگسازان‌ فرانسه‌، مدال‌ طلای‌ هنر را به‌ او تقدیم‌ و از او به‌ خاطر جهانی‌ كردن‌ موسیقی‌ فرانسه‌ تجلیل‌ كرد.
در اكتبر سال‌ ۱۹۸۱، ژان‌‌ـ میشل‌ ژار به‌ عنوان‌ نخستین‌ آهنگساز غربی‌ اجازه‌ پیدا كرد در چین‌ كنسرت‌ بدهد. او دو سال‌ تمام‌ با مقامات‌ چینی‌ مذاكره‌ كرد تا سرانجام‌ چنین‌ مجو‌ّزی‌ را گرفت‌. استقبال‌ چینیها از كنسرت‌ ژار، نه‌ تنها مقامات‌ چینی‌، كه‌ مردم‌ دنیا را حیرت‌زده‌ كرد. ژار آثاری‌ را كه‌ در پكن‌ اجرا كرده‌ بود، در آلبومی‌ به‌ نام‌ „Les Concerts en chine” در سال‌ ۱۹۸۲ منتشر ساخت‌. او كه‌ اینك‌ از ثروت‌ هنگفتی‌ برخوردار بود، بخش‌ اعظم‌ آن‌ را به‌ حمایت‌ و آموزش‌ جوانان‌ و نوجوانان‌ موسیقیدان‌ فرانسوی‌ اختصاص‌ داد. چهارمین‌ آلبوم‌ او به‌ نام‌ „
Zoolook” ، از استقبال‌ جهانی‌ شگفت‌آوری‌ برخوردار شد و جوایز بی‌شماری‌، از جمله‌ „Victoire de la Musique” را نصیب‌ او كرد. این‌ آلبوم‌ با آثار قبلی‌ او بی‌نهایت‌ تفاوت‌ داشت‌ و شامل‌ نواها و صداهایی‌ بود كه‌ او در مسافرتهای‌ بین‌المللی‌، كشف‌ و سپس‌ به‌ صورت‌ آوای‌ انسانی‌ „Vocal” اجرا و ضبط‌ كرد.
در سال‌ ۱۹۸۶، ژان‌ـ میشل‌ ژار به‌ مناسبت‌ صد و پنجاهمین‌ سالگرد ایجاد ایالت‌ تكزاس‌ و بیست‌ و پنجمین‌ سالگرد تأسیس‌ سازمان‌ فضایی‌ امریكا (ناسا) ، در مراسم‌ باشكوهی‌ در هوستون‌ و با حضور بیش‌ از یك‌ و نیم‌ میلیون‌ تماشاچی‌، به‌ اجرای‌ برنامه‌ پرداخت‌.
در سال‌ ۱۹۹۰، با تغییری‌ كلی‌ در شیوه‌ موسیقایی‌ خود، به‌ جزایر كارائیب‌ سفر كرد و آلبوم‌ جدیدش‌ را به‌ نام‌ „En attendant Cousteau” منتشر ساخت‌. در سال‌ ۱۹۹۳، یونسكو او را به‌ عنوان‌ سفیرخیرخواهی‌ خود برگزید و او با اجرای‌ كنسرتهای‌ میلیونی‌، توانست‌ نقش‌ تازه‌اش‌ را به‌ شایستگی‌ ایفا كند. در سال‌ ۱۹۹۴ مهم‌ترین‌ مدال‌ افتخار فرانسه‌ را از رئیس‌ جمهور آنجا دریافت‌ كرد. در همین‌ سال‌ به‌ خواهش‌ یونسكو و به‌ مناسبت‌ «سال‌ بردباری‌» مجموعه‌ای‌ از كنسرتهایش‌ را اجرا كرد و در آنها تمدنهای‌ موسیقایی‌ همه‌ دنیا را زیر طاق‌ برج‌ ایفل‌ به‌ نمایش‌ گذاشت‌. در این‌ كنسرتها، خواننده‌ معروف‌ الجزایری‌، خالد، قطعات‌ بی‌نظیری‌ از موسیقی‌ افریقا و همچنین‌ موسیقی‌ عرب‌ را همراه‌ با او اجرا كرد.

در سال‌ ۱۹۹۸، ژان‌، شاهكار جدیدش‌ را با عنوان‌ Odyssey Through O „۲ ” منتشر كرد. كنسرتهای‌ ژار در نقاط‌ مختلف‌ جهان‌ از نوآوریهای‌ شگفت‌انگیزی‌ برخوردار بوده‌ و پیوسته‌ جمعیتهای‌ میلیونی‌ را به‌ سوی‌ خود كشیده‌اند. چنین‌ امری‌ در تاریخ‌ موسیقی‌ نظیر ندارد.






ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید

این نظر توسط مهاجرت ويزا تور مسافرت صرافي در تاریخ 1391/08/09 و 22:11 دقیقه ارسال شده است

پيشنهاد ويژه مدير وبلاگ به بازديد كنندگان:



سايت مجله خبري ايراني مهاجريست بهترين سايت اطلاع رساني از آخرين اخبار و مقالات و بانك اطلاعات در ضمينه هاي:

1. راهنماي مهاجرت, شرايط مهاجرت و دريافت ويزا

2. معرفي تورهاي مسافرتي معتبر

3. معرفي صرافي هاي معتبر

4. معرفي مراكز اقامتي, هتلها, مراكز خريد و جاذبه هاي توريستي تمام كشورها

5. راهنماي اخذ بورس تحصيلي رايگان از كشورها

6. معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي

و هزاران مطلب و اخبار به روز در ارتباط با صنعت گردشگري و توريسم, آموزش, تجارت و ... در اختيار بازديدكنندگان قرار ميدهد.



حتما از اين سايت جذاب بازديد نماييد.

WWW.MOHAJERIST.COM


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ بهترین آهنگ های تاریخ موسیقی الکترونیک قرار داده می شود که شامل آهنگ موزیک ویدیو و دیسکوگرافی و بیوگرافی هم خواهد بود. موسیقی طعم زندگی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 69